خبر فوری

تشکیل ستاد روایت شهید جمهور در شرکت‌های نفتی مستقر در جنوب

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، جلسه هم اندیشی پیرامون روایت شهید جمهور در شرکت‌های نفتی مستقر در جنوب؛ روز دوشنبه ٧ خرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میر احمد حاجتی امام جمعه موقت اهواز، محمد میناوی مشاور و دستیار ویژه استاندار خوزستان، محمدعلی سدیری، رئیس حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سعید آتشبار، رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جمعی از رؤسای روابط عمومی‌های شرکت های نفتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست آتشبار ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه اخیر سقوط بالگرد، اظهار کرد: از اتفاقات پیش آمده حیرت زده‌ایم؛ زیرا شخصیتی را از دست دادیم که نظام برای تربیت و پرورشش هزینه‌ها کرده بود، حضرت آیت الله رئیسی در دوران خدمت خود به مرتبه‌ای رسید که شایسته آن بود و اکنون سیره این شهید والامقام بیش از گذشته در جامعه روایت می‌شود. 

وی با اشاره به خروج شخصیت حضرت آیت الله رئیسی از مظلومیت‌های گذشته و روایت منش ایشان در جامعه به منظور آشنایی بیشتر عموم با این چهره مردمی به عنوان نمونه مسئول تراز انقلاب اسلامی بیان کرد: کشور از عدم حضور این شخصیت وارسته دچار خسران و ضررهای فراوانی شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: روایت شخصیت این رئیس جمهور فقید نباید پس از برگزاری مراسم هفتم شهادت به ورطه فراموشی سپرده شود، به همین منظور با تأکید مدیر عامل محترم در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به دنبال ایجاد فضایی هستیم تا اربعین شهادت این عزیزان مصادف با ایجاد فضایی زنده در شرکت‌های نفتی مستقر در جنوب شود و در اثنای این حرکت‌ها خصوصیات حضرت آیت الله رئیسی، مختصات دولت سیزدهم و عملکرد ایشان در صنعت نفت کشور روایت شود.

آتشبار بر ضرورت همراهی و همدلی بیش از پیش شرکت‌های نفتی مستقر در جنوب تأکید داشت و خاطرنشان کرد: تجربیات اخیر ثابت کرد، زمانی که شرکت‌های نفتی با وحدت در کنار یکدیگر قرار گیرند، اقدامات موثری در صنعت نفت انجام خواهد شد، این مهم باید به عنوان اساس کار در رویدادهای مهمی که ظرفیت تجمیع نظر شرکت‌های نفتی را دارند در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ظرفیت ۴۰ هزار نفری شاغل در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و سایر شرکت‌های نفتی به علاوه خانواده‌های آنان برای فعالسازی و انجام اقداماتی در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اگر این ظرفیت همچون همیشه در مسیر انقلاب اسلامی، نظام و کشور به کار گرفته شود، برای صنعت نفت جنوب آثار ارزشمند و مثبتی در پی خواهد داشت.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: این نشست به منظور هم‌اندیشی جهت انجام اقداماتی تا اربعین شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش برگزار شده است تا فضای حاکم به سوی سستی و رخوت کشیده نشود.

آتشبار با تأکید بر ضرورت تبیین شاخصه‌های رئیس جمهور شهید و اقدامات مؤثر ایشان در دولت با قالب‌ها و اشکال گوناگون از سوی روابط عمومی‌ها، ادامه داد: گفتمان تبیین شخصیت والای حضرت آیت الله رئیسی تا اربعین شهادت ایشان نه صرفأ به عنوان رئیس جمهور، بلکه به عنوان الگوی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی برای جامعه نفتی و توده‌های مردم شکل گیرد تا در انتخابات نیز هر شخص برحسب تکلیف شرعی گزینه‌ای را که به دولت فعلی نزدیک‌تر است، انتخاب کند.

وی ابراز داشت: نباید اجازه داده شود که فضای فعلی با برگزاری مراسم ختم برای حضرت آیت الله رئیسی از دست برود، هرکدام از حاضران، باید سفیران این نگاه در شرکت‌های خود باشند و این اتفاق را آغازی برای تبیین سیره حضرت آیت الله رئیسی و عملکرد جهادی دولت فعلی تلقی کنند.

آیت الله رئیسی بدون وقفه در حال خدمت به خلق بود

در ادامه رئیس حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به سیره زندگی شهید آیت الله رئیسی، گفت: در طول عمر کاری خود از اوایل انقلاب تا به امروز، شخصیت‌ها، رهبران و افراد برجسته بسیاری را از نزدیک ملاقات کرده‌ام در میان این شخصیت‌ها حضرت امام خمینی (ره) همچون ستاره‌ای بی بدیل بود و زبان از توصیف جانشین ایشان، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) قاصر است، اما در میان مدیرانی که ملاقات کرده‌ام، حضرت آیت الله رئیسی شخصیتی ویژه بود.

سدیری با بیان اینکه آماج تهمت‌هایی که به سوی حضرت آیت‌الله رئیسی روانه شده بود، نتوانست مانعی برای خدمت ایشان به مردم شود، اظهار کرد: حضرت آیت الله رئیسی در مقابل این تهمت‌ها صبر پیشه کرد و بدون آنکه خمی به ابرو بیاورد در کمال آرامش به خدمتگزاری مردم ادامه داد و در پایان مزد خود را از خداوند متعال دریافت کرد.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که این روزهای سخت برای ملت ایران زیر سایه با صلابت رهبر معظم انقلاب می‌گذرد و فرزند فاطمه زهرا (س) پای انقلاب ایستاده است.

رئیس حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: ملت ایران به آینده امیدوار است و می‌داند که در آینده نه چندان دور با انتخاب فرد اصلح و توانمند کار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با قوت و صلابت پیش خواهد رفت.

سدیری با تقدیر از رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به منظور برگزاری این جلسه هدفمند خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جلسه‌ای در جهت تبیین سیره حضرت آیت الله رئیسی ارزشمند است در این راستا از بدعتگزار این نشست کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی افزود: حضرت آیت الله رئیسی به گونه‌ای در دولت کار کرد که رویه و منش ایشان، انتظارات همه ما را از رئیس جمهور آینده افزایش داد لذا هر شخص دیگری بخواهد در این عرصه وارد شود، باید فردی بالاتر از ایشان باشد.

رئیس حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه از ورود جریانات سیاسی که شناسنامه آنان بر همگان مشخص است به انتخابات جلوگیری خواهیم کرد، ادامه داد: همه افراد باید فعالانه پای کار انتخابات باشند اما در موضع گیری‌ها محتاطانه عمل کنند.

روایت سیره حضرت آیت الله رئیسی در جامعه/ عملکرد جهادی دولت فعلی از سوی روابط عمومی‌ها به تصویر کشیده شود

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص روایتگری صحیح و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی، گفت: اکنون در زمانی هستیم که دشمن در کنار جنگ‌های سخت و نرم، جنگ روایت‌ها را در پیش گرفته است به همین جهت روابط عمومی‌ها و صاحبان تریبون در مناطق نفتی باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در این صنعت را به صورت صحیح، کامل و دقیق روایت کنند. 

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در حفظ، مدیریت و ارتقاء صنعت نفت، بیان کرد: دستاوردهای نظام اسلامی در صنعت نفت باید به رخ بیگانگان کشیده شود و در درون کشور نیز افراد از آن مطلع شوند؛ زیرا در زمان روایت صحیح از میدان ناامیدی فرصتی برای ظهور و بروز پیدا نخواهد کرد و ضمن رفع خستگی ناشی از تلاش‌های بی‌اندازه کارکنان صنعت نفت، مردم نسبت به آینده امیدوارتر خواهند شد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های روابط عمومی‌ مکلفند، اقدامات انجام شده از سوی دولت سیزدهم را به اطلاع جامعه برسانند، ابراز داشت: روایت صحیح از اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از نفوذ دشمن در فضای مجازی ” مدیریت ادراک” ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: اکنون در جنگ روایت‌ها قرار داریم و نیازمند روایت صحیح از حضرت آیت الله رئیسی هستیم، اجازه ندهیم که مجالس گرامیداشت برای شهدای خدمت به مجلس ختم تبدیل شود، اینگونه مراسمات باید به صورت یادواره شهدا باشد و در آن صفات ویژه حضرت آیت الله رئیسی به عنوان برد تمدنی ” برای عموم تشریح شود.

پس از صحبت‌‌های حجت الاسلام والمسلمین حاجتی،​ رؤسای روابط عمومی‌های شرکت‌های نفتی حاضر به طرح ایده‌ها و پیشنهادات لازم درخصوص برگزاری مراسمات گرامیداشت تبیینی برای رئیس جمهور فقید و همراهان شهیدش پرداختند و حاصل آن شد که تا اربعین شهدای خدمت این شرکت‌ها با همراهی و تقسیم کار همگانی نسبت به برگزاری یادواره شهدا،​ نکوداشت‌ها،​ برنامه های رسانه ای و محتوایی اقدام کنند.

درباره پایگاه خبری پی نوشت

فوق لیسانس مهندسی صنایع،عضو خانه مطبوعات ، خبرنگار رسانه ها،مدرس دانشگاه، فعال اجتماعی و ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *